World Poetry Day.

Det er visst den store skrivedagen i dag, 

og jeg ser i VG at de oppfordrer oss til å skrive dikt som vi kan sende inn. Hadde jeg visst at det var den Internasjonale ”World Poetry Day” i dag så hadde jeg selvfølgelig foreslått det som tema denne uke. Men det kan jeg jo gjøre likevel.

Det må jo være midt i blinken for oss bloggere å ha en slik dag, hvor vi kan boltre oss med poesi og prosa, ja kanskje komme opp med en liten ”short-story” også, hvis det går under
paraplyen poesi da.

Gi på da dere, la oss få noen kjekke dikt ”rett fra levra” på Bloghog.

BlogHogs, you are hereby challenged 🙂

Bildet er hentet fra den relaterte artikkelen i VG.

Om Breiflabben

I love cooking with wine, I even use some in my dishes.
Dette innlegget ble publisert i Day by Day, Tanker og følelser og merket med , , . Bokmerk permalenken.

43 svar til World Poetry Day.

  1. naturglede sier:

    Tok utfordringen din på strak arm!!!! 🙂

  2. fiaflyfly sier:

    Sorry, har nok lite å bidra med her. Men er en djevel på byråkratiske brev som inneholder bare svada 😉 Men fryder meg over de som er gode på området.

    -fia

  3. Jorunn sier:

    Kanskje jeg klarer å skrive et eller annet som ligner på poesi? jeg kan prøve i hvert fall 🙂

  4. Cecilia sier:

    Poesi:

    Hjertebank.
    Brevet hun har fryktet
    Konvolutten med dommen
    Skjelvende hender.
    Hun trekker pusten
    Lar det stå til

    Det er nå
    Sannhetens øyeblikk
    Åpenbares.

    Selvangivelsen 2011.

  5. Effjusikay sier:

    Haahaha, jeg og Tanker i naturen – men jeg kan jo klekke ut noe annet enn naturlige tanker også, jeg 😆

  6. Rajo sier:

    Ingen dikt fra meg, – men hva gjør vel det? Noen må jo lese det andre skriver. Og det gjør jeg. 🙂
    I morgen bestiller jeg billettene. Tjo hei. 🙂

  7. lenesim sier:

    Jeg tar utfordringen – men jeg feiger ut litt og poster et dikt som jeg skrev i min barndom – for lenge lenge siden. Men det er jo meg som har skrevet det da 😉

  8. eMTe sier:

    Her er eit bidrag til ære for poesien 🙂

    Kjelda

    Etter lang vandring
    kom du til kjelda
    med kvit sand.
    Under tett lauveng
    med spindelvev av sylv
    stod du på kne
    og drakk or hendene
    mot turre lepper,
    i angers undring
    fordi du ikkje visste før
    kvar kjelda var.
    ( Signe Seim )

    • Breiflabben sier:

      Kilder og opphav er vel det mest omtalte i poesien sammen med savn og kjærlighet.
      Fine ord Signe Seim har forfattet her 🙂

      Tror jaggu presentøren fortjener noen flabbekinn for innsatsen 🙂

      • eMTe sier:

        Presentøren takkar for dei 🙂

        Kjæleik og sakn ja, ei utømmeleg kilde.
        Ei som, gjennom andres og eigne ord, framfører det på ein vakker måte er Sigrid Moldestad. Ho har nett kome med ny cd, gler meg til å få fatt i den 🙂

        Marieklemmar i retur 🙂

  9. LeylaM sier:

    Her blir det nok ingen dikt fra meg, men et kudos til alle dere som har skrevet flotte dikt på denne dagen, dere er flinke! Og en Leylaklem spesial til Flabben for hans initiativ 😀

  10. KingKong sier:

    Mitt forhold til poesi er nok ikke veldig sterkt, har dessverre aldri blitt fanget av skjønnheten i formen. Er litt mer sånn matnyttig bruker av språk, det skal ha en mening og et innhold, er ikke så glad i for mye pynt. Og det er i grunnen trist. Blir litt Marve Fleksnes over det, der han utøvde sine poetiske talenter i utformingen av sin egen gravstein;

    -Han kom, ble svett
    og dett var dett.

    • Breiflabben sier:

      Mitt forhold til poesi er nok mye likt ditt KK, men jeg har skrevet noen sanger og dikt til selskaper for lystig lag 🙂
      Fleksnes var jo forholdsvis enkel og konkret. Det er ofte det beste og det 🙂

  11. ertaberta2 sier:

    Der gikk jeg glipp av noe, gitt., mine dikt kommer ikke til meg støtt og ikke på akkerat denne dagen, men koselig å lese kommentarene og andres dikt. 🙂
    Jeg er på reise i arkivene rundt om, se om jeg finner noe spennende og om noen finner meg i arkivene sine. 😉 hi hi…
    Ha en flott søndagskveld. Flabben.

    • Breiflabben sier:

      Du var da innom på mitt bidrag den dagen E-B, vi var flere som «diktet» litt den dagen 🙂
      Men det er hyggelig at du hopper litt rundt og legger igjen noen kommentarer, det tror jeg alle de du besøker setter pris på 🙂
      En fin «søndagstur» videre for deg.

Legg igjen en kommentar