Bloggtreffet i Stavanger

Så nærmer vi oss «BlogHogtreff» da,

årets store begivenhet foreløpig. Jeg får nesten full klaff med været jeg har spådd ser det ut til. Det blir ikke sommer, men sommerens viktigste ingrediens blir tilstedeværende, nemlig solen.

Her har vi Yr sitt langtidsvarsel med noen labre grader, men med sol fra morran te’ kveld 🙂

Storm dot enno’s «forecast» er heller ikke noe særlig dårligere, så vi tar med fleecejakker og litt god rødvin så klarer vi de brasene.

Noen av «oss» ankommer fredag på ymse tider og etter som kvelden skrider fram så møtes vi nok om ikke annet til en «bedre» middag hos undertegnede. Det blir nok fullt i det Flabske hjem etter som kvelden går over i natt, men det skal vi klare på godt bloggervis.

Lørdagen kommer de siste som gjerne vil være med oss og de har nok veldig lyst til å se det yrende utelivet som det fort blir når sola titter fram i Stavanger. Det er cafeer og uteservering hvor hen du går, massevis av pub’er og restauranter både innomhus og som uteservering.

Sjalle har rigget til et eget lite Galleri for anledningen, Pedersgaten 39 og der har vi planlagt besøk fra etter 13.00 til seinest 16.00, med andre ord rundt totre-tiden. Det er ikke langt til nærmeste mini-bank 😉

Vi satser på grilling i Godalen og dit går det buss #26 fra sentrum hver 4 minutt over hel og så går det retur hver 14. over hel.

 

Jeg kan kjøpe inn kull og tilbehør (gafler, kniver, glass, tallerkener) hvis dere kjøper inn kjøtt/fisk det dere vil grille. Men jeg kan godt gjøre det også, men da må dere ta til takke med det dere får.

Hvor lenge grillfesten varer blir vel bestemt av temperatur og tilgjengelige drikkevarer vil jeg tro, men vi blir vel en stund?

Gi tilbakemelding til meg om ankomst og ønsker. Jeg er å treffe her 915 22 985 og selvfølgelig på bloggen vår.

Dere er alle hjertelig velkomne til Stavanger 🙂

Og det siste bildet er hentet fra Stavanger Kommunes «Håndbok for utendørsarrangementer», og den er selvfølgelig lest 😉

 

Om Breiflabben

I love cooking with wine, I even use some in my dishes.
Dette innlegget ble publisert i Bloggen i Bilder, Day by Day, Mat og Drikke og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

133 svar til Bloggtreffet i Stavanger

  1. fiaflyfly sier:

    Juhuuuuu!! Glær mæ!
    Livet er herlig, du 😉

    -fia

  2. sirenia sier:

    Ønsker dere alle ei superhelg i Stavanger!
    Skulle veldig gjerne vært der sammen med dere 🙂

    Holdt hotellbookinga åpen til i går men ga beskjed da
    at jeg dessverre måtte avbooke pga sykdom.
    Sånn er det med den saken.
    Er bra nå men er usikker på å reise så langt.

    Godt jobba Flabben og Sjalle! Hygg dere masse
    og lag referat da, please 😉

  3. Energica sier:

    Nå har du fått mail…

  4. jadajada sier:

    har dere nå tallships hvert år ?

  5. Lisens sier:

    NÅ skjønner jeg visst litt av det nye systemet.
    Kuult! 🙂

    • Lisens sier:

      Nei, trodde Flabben sitt navn kom opp 😦

    • Breiflabben sier:

      Når ditt “reply” svar kommer rett under den kommentaren du skal svare på, behøver du ikke bruke “Til-funksjonen” for da havner jo ditt reply likevel der den skal.
      Men skal du referere til en kommentar som ligger oppe i tråden uten den muligheten, så bruker du til-funksjonen så lenge det ikke er mer enn ti kommentarer siden, for da har den gått ut.

      • admin sier:

        så lenge det ikke er mer enn ti kommentarer siden, for da har den gått ut

        .

        Det er ingen grense på det… Her har «til»-boksen alle kommentarene i listen (noe annet ville være ubrukelig…)

        • Breiflabben sier:

          Å’kej, jeg bare talte en gang jeg og da var det tilfeldigvis ti da 🙂
          Ska’ sei, da kan det bli ei laaaaang rullgardin 🙂

          • admin sier:

            Ja, men infoen på rullegardinen er allikevel hentet frem fra databasen (kommentarlisten) så for systemet gjør det fint lite. Muligens vil man merke noe når det drar seg oppover 3-4-500 kommentarer, men det gjør man jo uansett 🙂

  6. eMTe sier:

    Gler meg Flabben!
    Marieklem 😉

  7. Rajo sier:

    Og NÅ er også jeg klar for bloggtreff. Ser frem til å møte deg og alle de andre som kommer. 🙂

  8. Hilde sier:

    Blir kjekt dette Flabben 🙂 Gleder meg til å se Sjalles utstilling også!
    Har aldri vært i Godalen. Er det grillområde med benker og bord osv?

    Synd Sirenia, at du måtte avbestille. Hadde vært koselig å treffe deg 🙂

  9. birgitt sier:

    Holder på å pakke nå 🙂
    Er dere våkne i det Flabske hjem enda rundt midnatt imorgen kveld? Vi rekker ikke å være der før og det hadde vært hyggelig og hilst på. 🙂

    • Breiflabben sier:

      Selvfølgelig, om ikke annet så er det bare å vekke opp de tre jentene som bor her.
      Jeg er helt andre steder 😉
      Nei da, vi er i hvert fall oppe midnatt til ………………

    • birgitt sier:

      Er nå ferdigpakket. Både rødt og brunt har havnet i kofferten. Jeg tenkte vel egentlig ikke at dere la dere før midnatt, da, men måtte jo spørre, liksom… 😉
      Plinger på det mobilnummeret som sto lenger oppe her når vi nærmer oss, vi trenger litt geleiding for å finne frem, vettu 🙂

  10. carpediem sier:

    kos dere alle sammen! Jeg kommer til å sitte på sidelinja og følge med etterhvert som referatene tikker inn..

  11. tigergutt sier:

    Rødvin og fleece – den er uslåelig!
    Kan altså regne med skoføre da – (sier hu’ som bor på fjellet)

    Hmm – pælme ut gummistøvlene og putte i en flaske til i stedet kanskje –
    – for å klare å følge opp programmet som antydes her liksom . . .?

    Gleder meg som søren – men nå må jeg gå og pakke kufferten!
    Jubaaa!

  12. tigergutt sier:

    Sort og vin på plass!
    g’natt – ses i morgen.

  13. sjalle sier:

    Har en idé til en ekstra «blokk» i veikrysset (bilderaden er én blokk, selve veikrysset en annen) men det får vi snakke om over grillkotelettene 🙂

  14. sjalle sier:

    Her er forresten link til duden som eier galleriet i Pedersstrasse. Det er noen bilder av lokalet der.

  15. Jorunn sier:

    Breiflabben: Prøvde meg på svar via mobilen i går kveld, men det funka ikke 😉

    Runar og jeg kommer med toget i morgen tidlig, da går vi direkte til hotellet og spiser frokost og sjekker inn 🙂 dem er ikke fullbooket så det var ikke noe problem å få rommet med en gang 🙂
    Regner med at vi treffer jadajada og kassima der 🙂

  16. naturglede sier:

    Ønsker dere all lykke til. Kos dere masse. Klemsiklem 🙂

  17. solveig50 sier:

    Breiflabben: Hei Flabben – sendte deg et innspill på mail 🙂

  18. Effjusikay sier:

    Kos dere 🙂 Kanskje en annen gang.
    Tester om :heart: virker…

  19. jadajada sier:

    Jeg tar gjerne til takke med hva du tilbyr – så slipper jeg å tenke på matbutikker 🙂

  20. ertaberta2 sier:

    Sender en hilsen og håper dere alle får ett flott bloggtreff, Skulle så gjerne vært med,
    Men sykdom rår man ikke over. :O)
    Sender Klemmer og solskinn nedover til Stavanger. 🙂
    Kos dere og God Helg. 🙂

  21. icicle sier:

    En hilsen til alle som skal delta, fra oss i Bergen. Det ble ikke mulig for oss å komme denne gangen, men vi stiller nok en annen gang 🙂
    Kos dere masse.

    Varm klem fra Terje og Ici ❤

  22. bambi73 sier:

    Kose dere masse på treffet. Prøvde så langt som mulig å komme oss avgårde, men det ville seg dessverre ikke. Men det vil ikke si det samme som at dere ikke skal ta minst en drink for meg i løpet av helga. Helst fler 😛

  23. artemisia sier:

    Kos dere masse. BLir med i ånden.:)

  24. Lisens sier:

    Breiflabben: Kem de tre jentene som er hos Flabben vet jeg ikke, men han svarer ikke på sms så de har det nok kjekt 😆
    Håper du Breiflabben leser utpå ettermiddagen/kveld imorgen så jeg finner dere. Går utifra dere har forlatt Godalen på det tidspunktet jeg er klar 🙂
    Kos dokker!!!

    • Hilde sier:

      @lisens: E’ det ikkje meiningen at me ska vera i Godalen te udøve kvelden då? Visst me ska någe aent, så vil eg gjerna vida det på forhånd altså 😉 Eg meine, eg kler meg som Michelin maen om me ska vera ude. Ska me på pub, då trenge eg bittelitt mindre kler å dra på hehe… 🙂
      Konfimasjonen vare nok ikkje så lenge. Du finne oss nok i Godalen når du e’ ferdige 🙂 Om du vil du vera heilt sikker før du tar turen te Godalen, så kan du jo ringa Flabben fysst…

    • Breiflabben sier:

      Me e nå tilgjengelige då 😉

  25. lenesim sier:

    KOS dere masse! Håber dere får knallfint vær med masse sol 🙂

  26. artemisia sier:

    Hei! Da er trekning foretatt. : http://artemisia.bloghog.no/2012/04/27/to-heldige-vinnere-pa-boktrekningen-er-foretatt/#more-328

    Takk for deltagelsen.

    Kos deg på bloggtreffet i helga..)

  27. LeylaM sier:

    Ha en kjempefin bloggtreffhelg alle sammen. Klemmer sendes til dere alle, kos dere! 🙂

  28. solveig50 sier:

    Man starter vel i Godalen litt over sels – går buss fra byen kl 18.04. det er meldt åtte grader, og i 21tiden mørkner det. Det er kjølig i utgangspunktet, og jaffal når sola går vekk. Man kan ta buss 14 min over hver hele time – eller drosje – til pub når mørket siger på. Råtipset er da å ha pubantrekk innerst og en tykk varm genser og tykk jakke, gjerne stillongs. Så er man klar for det meste. Stillongs og genser stappes i hvert sitt avkledde jakkeerme når man entrer puben. det funker alltid! Lurt lurt å konferere med Flabben utpå kvelden ja.

  29. adolph sier:

    når man er ute for å ta seg en nattarøyk, og det passerer en eldre mann i trange, rosa bukser, er det ikke moro lenger. Skulle blitt hjemme.

  30. greenhorn sier:

    Nei men, hva er det jeg ser: Bloggtreff i Oljebyen? Og ingen har brydd seg om å orientere meg? Ja ja, får vel stå over, da .. Siste fly har nok gått nå, ja.

    Hygg dere…

    Hilsen fra en som er grønn… av misunnelse 😆

  31. solveig50 sier:

    Hele gjengen var hjemme hos oss etter grillingen, hver en stol ble besatt, og det ble en kjempekjekk kveld! Referat følger senere i dag. 🙂

  32. Jorunn sier:

    Tusen takk for et vellykket treff 🙂

  33. Gjertrud sier:

    Jeg har vært med alle glade bloggtreffere i tankene denne helgen 🙂

    Nå gleder jeg meg til referatene!

  34. birgitt sier:

    Tusen takk, Flabben for et trivelig samvær i oljebyen, og for at vi fikk «henge oss» litt på dere i huset ditt 🙂
    Her er skolesekken pakket for en siste, viktig forelesning før en vanskelig eksamen 🙂
    Ha en flott dag videre og hils gjesten din 😉

  35. fiaflyfly sier:

    Tusen takk for invitasjon, gjestfriheten, god mat og god drikke. Jeg har hatt ei topp helg som knappest kunne blitt bedre. Spent om du har funnet en liten hilsen jeg la igjen som takk for et noe utvidet opphold. Klem fra meg 🙂

    -fia

    • Breiflabben sier:

      Jeg har nok funnet den og takker deg så mye. Det kommer en takk til deg og noen andre i et referat, men selvfølgelig Fie, det ble satt stor pris på.
      Jeg gleder meg til anledningen da jeg skal smake på den 🙂
      Det er noe med Italienere på B 😉

  36. Breiflabben sier:

    greenhorn: Og når er det da mister? 🙂

  37. greenhorn sier:

    Breiflabben: Et unødvendig spørsmål for en som er fra Stvgr. 😉

  38. sj sier:

    Heia. En hilsen til alle. Speseielt til Breiflabben som danerte en meget bra 3 retter med vino og fikk dette til. De som ikke kom, vell de for angre, maten hva nydelig. 🙂 Alt i alt, så hva dette topp. 🙂 Samt hilsen til Dag Egil m/madame som inviterte til en liten fest etter Godalen og morgenkaffen dagen derpå. 😉 Endelig hjemme , her skinn sola, men nordavinden her vest unngår en ikke. 😉
    Takk Breiflabben 🙂

Legg igjen en kommentar